REC0010657 |
Curs d'educador en experiències matemàtiques en el marc del Museu de Matemàtiques de Catalunya |
2015-2016 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
13/6/2016 - 30/6/2016 (40 hores) de 11:00h a h |
|
MUS Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) |
|
Ctra, de l'Hospitalet, s/n (Palau Mercader) (Cornellà de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Museu de Matemàtiques de Catalunya
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Calendari de les sessions:
Sessió 1. (13/06)- 16:00 a 20:00
-Actituds de l’educador, imatge, planificació, decàlegs i codis d’estil. Condicions d’ús del material manipulable en exposicions. Aspectes generals de divulgació. Aspectes de suport escolar, criteris per intervenir sense interferir...(1a part)
- Treball entorn als mòduls de geometria I
Sessió 2. (20/06)- 16:00 h a 20:00 h
- Dinamització de tallers I
- Treball entorn als mòduls de geometria II.
Sessió 3. (22/06)- 16:00 h a 20:00 h
- Dinamització de tallers II.
- Treball entorn als mòduls d’aritmètica.
Sessió 4. (27/06)- 16:00 h a 20:00 h
- Adaptació del discurs expositiu i dels materials a perfils diversos de visitants, amb especial atenció a les visites escolars de les primeres etapes educatives. Exposicions itinerants i intervencions públiques de difusió matemàtica.
- Treball entorn als mòduls d’estadística i de probabilitat.
Sessió 5. (30/06)- 16:00 h a 20:00 h
-Posada en comú dels treballs personals realitzats de manera no presencial.
- Avaluació del curs.
Pràctiques (12 hores):
Ajuda al monitoratge del mmaca. Es composa de tres blocs:
- Guiatge per l’espai expositiu (4 hores)
-Dinamització de tallers (4 hores)
-Aspectes d’organització interna del servei de monitoratge (4 hores)
Els horaris de pràctiques seran personalitzats. Els formadors tindran entre les seves comeses la tutorització de les pràctiques.
- Treball no presencial (8 hores):
anàlisi d’un conjunt de mòduls concrets, organització d’itineraris, aspectes de documentació, disseny d’informació textual o icònica...
|
| |
Objectius |
•Contribuir a la formació d’educadors en experiències matemàtiques que puguin desenvolupar la seva tasca en el marc del Museu de Matemàtiques de Catalunya i també el les diferents etapes de l’educació formal..
•Fer possible una mediació de qualitat entre l’exposició i la persona que la visita, adaptant el missatge i intervenint sense interferir la necessària experiència personal.
•Analitzar des del punt de vista comunicatiu mòduls i tallers.
|
| |
Continguts |
•Experiències matemàtiques.
•Exposicions i altres accions públiques de divulgació: planificació, realització i avaluació.
•Anàlisi de mòduls i tallers.
•Intervenció constructiva en “el diàleg” que es produeix entre visitants i mòduls.
•Dinamització de tallers.
•Elaboració de materials i activitats per a l’aula
|
| |
Observacions |
Es disposarà d’un campus virtual per tal de donar suport al seguiment del curs. S’hi penjaran els documents associats a les diferents sessions i es desenvoluparan per compartir propostes o debats.
|
| |
Avaluació |
Un cop realitzat el curs s’avaluarà en dues fases:
Fase 1: Percepció en finalitzar el curs. Es recollirà a partir d’enquestes als assistents i a l’equip de professorat.
Fase 2: Avaluació diferida de l’impacte sobre el sistema de guiatge per als nostres espais expositius i de dinamització de tallers.
|
| |
Requisits de certificació |
L’avaluació de la tasca de les persones que participin en el curs es farà tenint en compte quatre aspectes:
• Assistència: el curs tan sols se certificarà si s’hi ha assistit a un mínim del 80% de les sessions.
• Aprofitament: intervencions al llarg de les sessions i en el campus virtual.
• Pràctiques: avaluades pels tutors de pràctiques seguint un sistema d’indicadors comú.
• Treball no presencial: avaluat a través d’un treball final i de la seva presentació a la sessió final.
|
| |
Persones destinatàries |
Qualsevol persona interessada en la formació matemàtica fora de l’aula i disposada a fer de monitor si s’escau.
|
| |
E-mail |
pfornals@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
13/06/2016 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
|
Sessió 3 |
- |
- |
- |
|
Sessió 4 |
- |
- |
- |
|
Sessió 5 |
- |
- |
- |
|
Sessió 6 |
- |
- |
- |
|
Sessió 7 |
- |
- |
- |
|
Sessió 8 |
dijous |
30/06/2016 |
1000 |
1100 |
|
| |